Saturday, July 20, 2013

2:03 PM
1
Tahukah anda, Allah akan membalas amalan anda 70x ganda pada bulan Ramadhan?

Jutaan kanak-kanak dari seluruh dunia mengharapkan bantuan anda untuk masa depan yang lebih baik. “Al-Yateem Sponsorship” adalah satu program yang membolehkan anda untuk membantu anak yatim bagi mendapat masa depan yang lebih sempurna.

Al-Yateem adalah salah satu daripada strategi asas untuk melawan kemiskinan. Menyedari hakikat ini, sejak tahun 1986 Islamic Relief telah melaksanakan program menaja anak-anak yatim. Sehingga kini lebih daripada 32,000 anak-anak yatim ditaja. Kos bulanan untuk menaja anak yatim berbeza mengikut negara. Jumlah kos bergantung kepada taraf hidup negara di mana anak yatim itu tinggal.
Berikut adalah senarai negara Islamic Relief Malaysia menguruskan anak yatim dan kos bulanan untuk setiap anak yatim.

Kanak-kanak yang ditaja akan menerima sokongan yang menyeluruh, dengan mengambil kira keperluan mereka yang berkaitan dengan:
1. Pendidikan
Setiap tahun persekolahan, Islamic Relief akan menyediakan anak yatim dengan bekalan sekolah (pengikat, pen, pemadam dan lain-lain). Serta bahan-bahan.
2. Kesihatan
Anak yatim boleh mendapat manfaat daripada pemeriksaan kesihatan yang kerap dan nasihat mengenai kebersihan dan kesihatan.
3. Tanggungjawab Sosial
Anak yatim itu akan menerima pakaian semasa Eid pada akhir Ramadan dan daging semasa Eidul Adha. Keadaan perumahan juga diperhatikan, dan penambahbaikan boleh dibuat jika perlu.
4. Kebudayaan, sukan dan rekreasi
Islamic Relief menganjurkan kem-kem musim panas untuk anak-anak yatim, rombongan dan pertandingan kebudayaan.

Hanya dengan RM160-RM230 sebulan, anda akan menyediakan kanak-kanak dengan makanan, tempat tinggal, kesihatan, pendidikan dan sokongan emosi yang mereka perlukan. Anda akan menerima maklumat tentang kanak-kanak anda menaja serta gambar dan laporan tahunan anak yatim yang ditaja. Anda juga boleh mempunyai hubungan rapat dengan kanak-kanak yang ditaja dengan bertukar surat-menyurat kepada anak yatim yang anda taja dengan selamat melalui Islamic Relief. 
Klik butang DAFTAR di bawah untuk mula menaja anak yatim. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan. Hubungi kami di 03-8926 3434 di mana ahli pasukan kami dapat membantu.

button-daftarsekarang

Post a Comment

1 comments:

  1. alhamdulillah..semoga mendapat keberkatan..

    ReplyDelete